مرتضی هاشم خانلو در ١٢روز از مرداد ماه ١٣۵٣ در تهران متولد شد.

مدرسه شهید نامجو دوران ابتدایی محل تدریس ایشان بود که اولین روز جنگ تحمیلی توسط رژیم بعث بر علیه کشور عزیزمان ایران بود.

شروع دوران راهنمایی همراه گردید با شکوفایی هاشم خانلو ،چرا که در این مقطع تحصیلی با دو نَفَر از معلمان خویش  زنده یادان:حمید مهرآرا و رضا خندان که از اساتید رشته بازیگری بودند آشناگردید،حمید مهرآرا معلم فارسی و رضا خندان معلم علوم ،تشویق های این دو عزیز منجر به جذب ایشان به رشته بازیگری شد .

به همین جهت با حضور در کانون فرهنگی تربیتی میثم تهران در دوراهی قپان شروع به فراگیری رشته تاتر بصورت حرفه ای نمود.

در همین ایام بود که داریوش یاری از دوستان وی و از کارگردانان بنام امروز برای دوبله یکی از شخصیت های فیلمی که ساخته بود از هاشم خانلو خواست تا نسبت به دوبله این شخصیت وی را کمک نماید.در همین حین با معرفی یکی از دوستان خویش بنام ناصر مقدم پور و در سن ١۶ سالگی اولین فعالیت خویش را در عرصه نمایش رادیویی آغاز نمود و در کنار اساتیدی چون منوچهر نوذری،منوچهر والی زاده و علیرضا جاوید نیا ایفای نقش نمود.

این فعالیت ها ادامه داشت تا اینکه در شبکه دو رادیو با انجام تست پا به عرصه گویندگی رادیو گذاشت،در این ایام مرتضی هاشم خانلو فعالیت حرفه ای خویش را بعنوان گوینده در رادیو فرهنگ ادامه داد.همزمان نیز در کنار رادیو به گویندگی متن های مستند ،تیزر و… میپرداخت.

و اما بازیگری که همچنان در وجودش قلیان داشت با حضور در چند فیلم و مجموعه تلویزیونی ایفاگر نقش های متفاوتی شد.نوع صدای استاد هاشم خانلو و بیان خاص وی باعث اتفاقات خوشایندی گردید که از آن جمله میتوان گویندگی در فیلمهایی چون؛ملک سلیمان (صدای وحی)عقاب صحرا(راوی) و فیلمهای دیگر اشاره کرد و تا امروز با گویندگی بر روی هزاران فیلم مستند و تبلیغاتی از شاخصین این عرصه گردیده اند.

در عرصه بازیگری نیز میتوان به این موارد اشاره داشت؛سریال خانواده حمزه علی خان،لحظه های سبز،سفر به چزابه کاندید بازی در فیلم نیاز و هور در آتش ،سریالهای پناه آخر و یوسف پیامبر و…

و اما امروز ایشان از اساتید عرصه صدا بوده و در دانشگاه و مراکز خصوصی مشغول به تدریس به علاقمندان این رشته هستند

ایشان از گویندگان با تجربه ی سایت چکاوا نیز می باشند.

نظری، محمد

نتایج مشاهده همه نتایج نظری، محمد تولد: ۱۳۴۹/۳/۲ محل تولد: تهران همکار چکاوا مشاهده پروفایل

سخنور، رضا

نتایج مشاهده همه نتایج سخنور، رضا تولد: – محل تولد: – همکار چکاوا مشاهده پروفایل

آژیر ، شیده

نتایج مشاهده همه نتایج آژیر ، شیده سال تولد: ۱۳۴۷ تولد: تهران نمونه صدا شیده

یک پاسخ

  1. صدایی بینهایت منعطف و خارق العاده
    منش ایشان و مرام ایشان بی مثال
    استاد در حرفه خویش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *