یکی از استودیوهایی که خیلی زود شروع به کار کرد و به یکی از قطب های دوبله در ایران بدل شد، استودیو سانترال بود که مهندس سیف الدین کامرانی که از سال ۱۳۲۶ با تاسیس شرکت، کالاهای سوئدی و تجهیزات صوتی و نمایشی را به ایران وارد میکرد، در سال ۱۳۳۳ استودیو سانترال را تاسیس کرد، پس از یک سال نخستین تجربه این استودیو فیلم موزیکال رویای شیرین با نام صحیح زیبایان شب بود، این فیلم به کارگردانی رنه کلر با مدیریت دوبلاژ مرحوم سیامک یاسمی به نمایش در آمد و با استقبال زیادی از سمت مردم رو به رو شد. تجربه های بعدی استودیو سانترال از جمله فیلم های تاریخی فاتح، علی بابا و چهل دزد، برندگان کارتاژ و چند فیلم نورمن ویزدوم بود. همینطور فیلم های جنجال در فروشگاه، مرد روز، پرستار بچه ها و شیشه پاک کن نیز همگی از نظر دوبله و استقبال تماشاگران فیلم های موفقی از کار در آمدند، و به این ترتیب این استودیو توانست با با بهره گیری از گروهی ورزیده طی تمامی سالهای دهه ۳۰ خود را به به عنوان بهترین و مهمترین استودیو دوبلاژ کشور مطرح کند. مثلا موفقیت فیلم های نورمن ویزدوم تماما مدیون تیپ سازی و صداسازی فوق العاده ، محمد علی زرندی بود. زرندی به خوبی موفق شد صداهایی را برای نورمن بسازد که از سویی جلوه کودکانه و حتی قدری کارتونی داشت و از سویی دیگر شیطنت نهفته در شخصیت این کمدین بازیگوش را به  خوبی منتقل میکرد.

استودیو آژیر

استودیو آژیر سال تاسیس: ۱۳۳۶ محل استودیو: تهران در آغاز سال ۱۳۳۶ (ژوزف واعظیان) با

استودیو راما

استودیو راما سال تاسیس: – محل استودیو: تهران شرکت تبلیغاتی راما، یک استودیو تشکیل شده

استودیو بل

استودیو بل سال تاسیس: ۱۳۴۴ محل استودیو: تهران استودیو بل، استودیو(ضبط صدا) در سال ۱۳۴۴به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *