نصرت الله محتشم (دوبلور، گوینده، بازیگر سینما و تئاتر، فعالیت خود در عرصه هنر را از سال ۱۳۰۸ با بازیگری در تئاتر فرهنگدر شهر رشت آغاز کرد و پس از آن فعالیت خود را تماشاخانه ها و (تئاترهای استودیو درام کرمانشاهی، نکیسا، تهران و فردوسی ادامه داد.) او با بازی در سینما را از سال ۱۳۱۴ با نقشی در فیلم سینمایی (شیرین و فرهاد) آغاز نمود و از دهه ۱۳۲۰در دنیای رادیو مشغول به کار شد و از سال ۱۳۳۱پا به عرصه دوبله و گویندگی گذاشت. 

او دو دوره در سال‌های ۱۳۳۱ و ۱۳۴۱ سرپرستی اداره نمایش کشور را به عهده دار بود. او که همسر سابق ژاله علو و روح‌انگیز سامی‌نژاد بوده است، به شکل پراکنده هم در کنار دیگر حرفه های هنری، دست رد به سینه دوبله و گویندگی نزد و آن را هم به کارنامه پُربار هنری خود افزود. 

محتشم در فیلم های فردوسی (۱۳۱۳)، آغا محمدخان قاجار (۱۳۳۳)، طلسم شکسته (۱۳۳۷)، ور پریده (۱۳۴۱)، کلید (۱۳۴۱)، جدال در مهتاب (۱۳۴۲)، بن‌بست (۱۳۴۳)، فرمان‌خان (۱۳۴۶)، جاده زرین سمرقند (۱۳۴۶) و شاهراه زندگی (۱۳۴۷) ایفای نقش کرده است. همچنین کارگردانی فیلم آغا محمدخان قاجار (۱۳۳۳)، عروس دجله (۱۳۳۳) و ماجرای زندگی (۱۳۳۳) را به عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *